GNOME 3.13 – תחילת הפיתוח

צהריים טובים.

חודש לאחר שחרור GNOME 3.12.0 ושבוע לאחר שחרור 3.12.1, בעוד מספר ימים תשוחרר גרסת הפיתוח הראשונה במחזור פיתוח 3.13/3.14.

אסקור השינויים שכבר נכנסו ל־Git, וחלק שעוד ממתינים ב־Bugzilla (כלומר קיימים טלאים אותם ניתן לנסות).

GTK+‎

כבר ב־Git

הדבר הראשון שהוכנס הוא הוספת תמיכה בבחירה מרובה ביישומון GtkListBox, תכונה שיישומים רבים ממתינים לה (למשל לקוח הדוא״ל Geary). הקוד הועתק פחות או יותר מ־GtkFlowBox. נכתב על ידי ‏Matthias Clasen.

ממש באותו היום נוספה תמיכה במצב המתנה ליישומון GtkSwitch, מצב המציג GtkSpinner (טווה ?) במשך זמן מוגדר בין מעבר ממצב אחד לשני. כך זה נראה (מתוך הבאג):

כמו כן, אמש הוכנסו שינויים של William Jon McCann ליישומון בחירת הקבצים GtkFileChooserWidget, תחילת עבודה לעיצוב חדש של דו שיח לפתיחת קבצים (כלומר העבודה עוד לא הסתיימה). הדבר הבולט הוא שבסרגל הצדי הוחלפו התוויות במפרידים:

new-file-chooser-dialog-recent

new-file-chooser-dialog-home

new-file-chooseer-dialog-enter-location

טלאים ממתינים ב־Bugzilla

כחלק מהעיצוב המתעתד להחליף את כל התפריטים (כך נראה) בתפריטים דמויי בועה (GtkPopover) עם פריטים מורכבים יותר, ‏Matthias Clasen כתב מימוש אפשרי. כך זה נראה (הסרטה מתוך הבאג) ניסיתי את זה בעצמי – זה די מדהים:

דבר נוסף, אותו ראיתי אתמול, הוא הוספת תמיכה להוספת יישומוני פעולה (כפתורים) ביישומוני דו שיח (GtkDialog), או בשורת הכותרת (GtkHeaderBar) או בתחתית תיבת הדו שיח, בהתאם להגדרות המשתמש (או: בהתאם להגדרות הסביבה). כך ב־Xfce כפתורי הפעולה יופיעו בתחתית תיבת הדו שיח, ואילו ב־GNOME 3 הכפתורים יופיעו בשורת הכותרת.

עד כה הדבר התאפשר באופן ידני ולא נוח, בקוד בלבד, וכעת הוא מתאפשר ישירות מקובץ ה־‎.ui ללא צורך לבדוק באופן ידני את ההגדרות בקוד.

פרטים ניתן למצוא בבאג 728846. גם תיקונים אלה נכתבו על ידי ‏Matthias Clasen.

מוקשים

עבודה רבה נעשתה על משחק זה, במטרה להביא למראה חדיש ויפה. זה נראה פשוט מדהים:

מעטפת

הדבר העיקרי שבוצע הוא מיזוג הענף wayland לתוך ענף הפיתוח הראשי (master) במנהל החלונות mutter, מספר ימים לאחר מיזוג הקוד של Xwayland לתוך ענף הפיתוח הראשי של xserver. טרם הצלחתי להפעיל את GNOME על גבי Wayland.

דבר נוסף שראיתי הוא דווקא מאלעד אלפסה, הוספת צירופי מקשים (Supr+Home ו־Super+End) למעבר לשולחן העבודה הראשון והאחרון, בהתאמה.

יתכן ופספסתי דברים שהוכנסו ל־Git, ובטח דברים שממתינים ב־Bugzilla, אך כאן אנו בהחלט רואים רק את ההתחלה :-)

Developer Experience Hackfest – 2014

בשבוע הבא אטוס ביום שלישי לברלין, גרמניה, למשך שלושה ימים (אחזור ביום שישי) כדי להשתתף בהאקתון פיתוח. אני מקווה שיהיה מעניין. אשתדל (אני לא מבטיח) לעדכן במהלך ההאקתון.

בברכה,

יוסף אור

3 תגובות בנושא “GNOME 3.13 – תחילת הפיתוח”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *