GNOME Developer Experience Hackfest, 2014

בוקר טוב.

בבוקר יום שלישי האחרון טסתי לברלין, גרמניה, להאקתון פיתוח של GNOME, ‏Developer Experience, ‏2014.

זו לי הפעם הראשונה מחוץ לישראל, כמו גם הטיסה הראשונה בכלל.

דבר אחד על ברלין – יש שם תחבורה ציבורית מדהימה, חלומית בקנה מידה של מה שיש לנו כאן.

ההאקתון עצמו נועד לימים רביעי, חמישי ושישי, ואילו אני הגעתי ביום שלישי, מה שהתברר כנכון (לקח לי זמן למצוא את המקום), וכן חזרתי ביום שישי בבוקר ובכך הפסדתי את היום האחרון (לא רציתי לשהות בשבת בחו״ל, כל שכן בברלין).

בשבילי הימים הללו היו בעיקר כדי לפגוש את האנשים. לעבור מכינויים ב־IRC לפרצופים ולאנשים. לראות שאותם אנשים קיימים גם במציאות, לדבר ולהכיר.

ואמנם ביום הראשון כלל לא כתבתי קוד. במחשב ה־Chromepixel (אחד משישה שנתרמו לקרן GNOME, כדי לאפשר פיתוח תמיכה במסך מגע ובהבחנה גבוהה) שעמנואלה בשיא הביא לי לשימוש בכנס, הייתה מותקנת מערכת Chrome OS (מערכת שנראית מגניבה ממבט ראשון, אך חסרת כל שימושיות לאחד דקה או שניים – מערכת שהיא כולה דפדפן), מה שהביא אותי להתקין את פדורה 20, דבר שארך זמן כיוון שקצת מסובך להפעיל תמונה חיה במחשבים אלה. לאחר ששדרגתי ל־Rawhide המערכת נשברה, מה שגרר בזבוז נוסף של זמן בניסיון לתיקון המערכת.

ביום השני התקנתי מחדש את פדורה 20, ולאחר מכן התקנתי את GNOME 3.12 מהמאגרים של ריצ׳רד, במקום לשדרג ל־Rawhide. כך יכולתי לכתוב קוד ויחד עם זאת להשתמש בסביבה לא מיושנת מדי.

יצא שכתבתי טלאי אחד (קטן ופשוט) והכנסתי טלאי אחר ל־Git. כלומר לא באמת כתבתי קוד.

למעשה, בעיקר דיברתי עם אנשים, היו דיונים על עיצובים, מצאתי המון באגים יחד עם ג׳ון (חלקם קשורים למסך מגע ותמיכה בהבחנה גבוהה), וכן דיברתי עם אלן על הבעיות בעיצוב הנוכחי של הצגת פריטים ביישומים השונים, כאשר מוצגים יותר מדי פריטים, מה גם שלחיצה על „טעינת נוספים” או גלילה מטה אלו דרכים לא נוחות במיוחד להצגת פריטים נוספים וכו׳. הצעתי גישה אחרת של דפים כרעיון כללי.

גם דיברתי עם ג׳ון וג'ייקוב על עיצוב לניהול לשוניות (בדפדפן GNOME), אך זה האחרון לא מעוניין שננסה לנהל לשוניות, זה לא יעבוד הוא אומר.

דבר מעניין נוסף הוא ניהול הורדות בדפדפן GNOME. ג׳ון טוען כי התיקייה „הורדות” צריכה להיעלם, היא פשוט עיצוב שגוי. הרעיון העיצובי (שקיים כבר זמן רב) הוא שהמשתמש יראה תצוגה מקדימה של מסמך, ואם ירצה יוכל לשמור אותו איפה שירצה, בצורה מסודרת. אני בהחלט מסכים אתו – תיקיית ההורדות שלי מכילה אוסף של קבצים שהורדתי ומיד שכחתי מהם – אני לא יודע מה איפה וכו׳. לאחר שאני מוריד קובץ וגם רוצה שהוא ישמר לי, אני טורח להעביר אותו מהתיקייה „הורדות” למקום מסודר. כלומר בשבילי תיקייה זו כתיקיית „אשפה”.

מעבר לזה היו כמובן דיונים נוספים, הרבה שכתבתו קוד, אך על אלה ניתן לקרוא ב־Planet GNOME :-)

בסוף היום השני, כשניגשתי להחזיר את ה־Chromepixel לעמנואלה, אלן הציע לי לקחת את המחשב איתי ולהחזיר אותו ב־GUADEC, אם אגיע, כיוון שעמנואלה לא משתמש בו. משום מה עניתי „כן”, לא לפני שווידאתי שאכן אף אחד אחר לא צריך את המחשב.

ביום שישי נסעתי לשדה התעופה, וכך מספר שעות לפני שבת נחתתי בישראל. נורא נהניתי מהתזמון בו נחתתי – מספר ימים לפני יום העצמאות, כך שהכל מקושט בדגלי ישראל :-)

כך ישראל נראית מהמטוס:

אסיים בתודה לקרן GNOME, שמממנת את הטיסה שלי ושהותי במלון, כמו של חברים נוספים שהגיעו להאקתון זה. גם ה־Chromepixel שהשתמשתי בו במהלך הכנס, ושלקחתי איתי, שייך לקרן GNOME.

בברכה,

יוסף אור
sponsored-badge-simple

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *